Hvilken rolle spiller den digitale bank?
Bankernes digitale tilstedeværelse er helt afgørende for bankkunderne. De går ikke i banken – de går i mobil- og netbanken. For dem er den digitale bank selve banken. Det er den digitale bank, de henvender sig til. Det er der, de fører dialogen med banken, og det er der de styrer deres økonomi – og så har den stort set åben døgnet rundt.
Rejsen mod et nyt hus, handel med værdipapirer eller andre store økonomiske beslutninger begynder med mobilen i hånden hjemme på sofaen.
Danskerne ønsker i stigende grad at undersøge deres økonomiske muligheder og tage deres egne beslutninger i deres eget tempo. De vil gå i banken, når de vil, og hvor de vil. De vil helst betjene sig selv, men ønsker også at kunne forberede sig bedst muligt forud for en dialog med banken om større beslutninger.
Det digitale møde mellem bank og kunde åbner nye muligheder for bankerne, som kan vinde markedsandele, optimere deres drift og gøre kunderne gladere, hvis deres digitale løsninger står skarpt. Det er vores vigtigste opgave i Bankdata.
Som udvikler hos Bankdata har du mulighed for at præge danskernes relation til deres bank, få stor indflydelse på infrastrukturen bag pengestrømmene i det danske samfund og være med til at udvide bankernes online tilstedeværelse. Se hvilke stillinger du kan søge her.